2ON TRIMESTRE- COMPETÈNCIA 6

 Dimarts 1 i dijous 3 de desembre de 2020

1- Anem al nostre Drive a la carpeta amb el vostre nom i cognom en majúscula. Ex: MONTSE GARCIA

5- Creeu 3 sub-carpetes: COMPETÈNCIA 6 , PROJECTE i
 RECURSOS  ( per anar guardant els apunts, el material gràfic, sonor o àudio-visual que haurem anat usant durant la competència).


Cal entregar les pràctiques el dia 11 de març abans de les 14h.

_________________________________________________________

MATERIAL DE REFORÇ:



TUTORIAL EXCEL ( per repassar ) 

TUTORIAL ( Avançat )
_________________________________________

C6- Tractament de la informació numèrica

  • Mòdul 1: Configuració de la finestra d’aplicació
  • Mòdul 2: Mecanismes d’importació i exportació de fitxers
  • Mòdul 3: Utilització de rangs de dades
  • Mòdul 4: Utilització de les eines avançades de format
  • Mòdul 5: Eines de seguretat d’un full
  • Mòdul 6: Vinculació d’informació entre diferents fitxers
  • Mòdul 7: Ús de plantilles
  • Mòdul 8: Funcions complexes
  • Mòdul 9: Representació de gràfiques complexes
  • Mòdul 10: Edició d’aspectes de les gràfiques
  • Mòdul 11: Manipulació de dades amb taules dinàmiques
  • Mòdul 12: Representació de diferents escenaris
  • Mòdul 13: Utilització de macros

___________________________________________________________________________________

Per començar a recordar Excel avui farem un treball pràctic que consisteix en resoldre les activitats que ens planteja aquest full de càlcul on hem d'usar diferents tipus de fòrmules: 





________________________________________________

 Dijous 10 i  dimarts 15 de desembre de 2020
El següent treball pràctic consisteix en resoldre les activitats que ens planteja aquest full de càlcul on hem d'usar diferents tipus de fòrmules: 


Aquí us deixem alguns tutorials que us poden orientar per tal de resoldre les activitats: 


Mòdul 11: Manipulació de dades amb taules dinàmiques












Filtres Avançats:





Mòdul 13: Utilització de macros




Mòdul 12: Representació de diferents escenaris


Cal que resolguem les diferents activitats que ens mostren en aquests full i la guardem com a PRÀCTICA 2 dins la carpeta del Drive corresponent. 

____________________________________
Dijous 17 de desembre 2020 i dimarts 12 de gener 2021

Avui realitzarem la següent pràctica:  

PRÀCTICA 3

Partim del document creat en el qual no hi ha cap mena de format, ens trobem amb les dades tal qual queden quan les introduïm directament des de teclat. Per tant, les feines a fer són les següents:
  • Mitjançant les opcions de l’enganxat especial, cal que augmenteu un total de 2,5 euros a totes les dades de la columna G que té per títol «Rebut escolar»


ENGANXAMENTS ESPECIALS:



  • Crear un format de negreta i cursiva amb fons de color blau clar i vores pels quatre costats a la cel·la A1 i apliqueu-lo després a totes les cel·les de la primera filera amb la utilització de l’eina de copiar format.

  • Establir els formats adequats a les dades de la taula. Per una banda aplicar format de vores pels quatre costats a totes les dades. Aplicar format de dos decimals a la columna G, format de punt de millers a la columna H.

FORMAT DE DATA



  • El format condicional permet realitzar un control i resposta de les cel·les determinat. Per exemple, cal aplicar el format condicional a la columna E de tal forma que els alumnes de més de 23 anys aparegui la seva cel·la pintada de color diferent i deixar aquest format a tota la columna per si es donen d’alta més dades, agafin aquest format. Inventar-se un segon format condicional que es podria aplicar a la columna del rebut escolar, etc.

  • Validació de dades. Concepte important. Es tracta de que a la columna E aparegui un text que informi que no es poden posar edats inferiors als 16 anys i que el format condicional impedeixi entrar dades que incompleixin aquesta norma.

  • Protegiu una part del full i deixeu altra part sense protecció. Concretament, hauria de quedar la part inferior a partir de la filera 10 oberta a noves incorporacions d’informació. Protegiu el full i poseu-li la contrasenya «aaa111» per que el tutor/a ho pugui revisar i desprotegir.

PROTEGIR UNA PART DEL FULL

Desar el document resultat amb el nom PRÀCTICA 3.



___________________
Dijous 14  i Dimarts 19 de gener 2021


Al nostre centre tenim una biblioteca nova i flamant i ara es tracta de que la fem servir. Fins i tot organitzarem festes en ella i convidarem a personal de fora del centre aprofitant allò de que la lectura i la festa han d'anar agafades de la mà. segur que la nostra biblioteca traurà fum de tanta gent que la visitarà!

Material per treballar les següents activitats:


Obre’l amb el vostre programa de tractament d’informació numèrica habitual i desa’l
a la carpeta corresponent. 

Veuràs que ja hi ha introduïdes unes quantes dades que et serviran per a
treballar totes les diferents pràctiques.
______________________________________________
PRÀCTICA 4
Agafant la base d’aquestes dades, realitza les accions que es demanen a continuació:
  •  Reanomena el full 1 amb el nom “Alumnes”, el Full2 amb el nom de“Llibres”, el Full 3 amb el nom de “Control” i el full 4 amb el nom de“Arxiu”.
  •  A la columna E del full, amb nom “Alumnes” fes la unió dels dos cognoms i el nom, separat aquest últim per una coma. Posa-li el nom de “Alumne” a aquesta columna. Ens anirà bé fer-ho per a més endavant. Pots deixar-ho amb la fórmula tal com queda.
  • A la columna F posa un codi a cada alumne seguint l’exemple de la cel·la F2.
  • A la columna L posa un format condicional de dos colors que marqui una gradació de color entre la família amb menys membres i la que més. Prova d’ordenar la taula momentàniament per aquesta columna per veure’n l’efecte.
  • A la columna M fes una operació i la copies fins al final de la columna que conté dades (fins a M24) segons la qual, les famílies amb més de 4 membres se’ls hi farà un preu de 0,15 cèntims per préstec mentre que les que en tinguin 4 o menys, se’ls hi cobrarà 0,20 cèntims.
  •  La següent columna de dades, la N, has de donar-li un format condicional també que mostri dos colors de gradació en funció de les dades de la quantitat de préstec que tingui aquest alumne. 
CONTAR.SI ( una pista de com les dades d’aquesta columna provenen de fer una cerca del codi d’alumne que apareixen més endavant en el full anomenat “Arxiu” com ja es detallarà properament. En aquest video surten els valors separats per una coma quan en realitat en el nostre Excel és ; perquè son versions diferents del programa.)


  • La columna O prové dels valors multiplicats de la quantitat de prèstecs que tingui cada alumne pel preu assignat a cadascun d'ells. Cal preveure amb un condicional que en el cas de que no hi hagi dades o aquestes són zero a la columna de quantitat de préstecs, que no faci l’operació.
  •  Doneu format a la taula com creieu convenient, amb el noms dels camps (primera filera de dades) diferent, amb vores, amb format moneda a la quota i al preu total, etc.
Les dades no estan ordenades amb cap criteri. Per tal que sigui més fàcil localitzar les persones donades d’alta, ordeneu les dades pel primer cognom, i cas que hi hagi repeticions, ordeneu en segon criteri pel segon cognom i pel nom de tercer.

__________________________________________________________________________________
Dijous 21  i  Dimarts 26 de gener 2021

PRÀCTICA 5
Fem un repàs similar del segon full, l’anomenat “Llibres”:
  •  Columna C: et trobaràs un codi a la cel·la inicial i que caldrà que converteixis fins al final en aquesta mateixa estructura, amb una lletra “a-” al davant (seguint el mateix model de la cel·la C1)
  • A la columna J, les seves dades provenen del full anomenat “Arxiu”, de tal forma que si aquest llibre consta o no en aquell full, aquí ens dirà “Disponible” o “Prestat”.
SI.ERROR


SI.ERROR + BUSCARV



  •  Aquesta columna haurà de tenir un format condicional de tal forma que si en alguna cel·la de la mateixa apareix la paraula “Prestat”, s’haurà de posar el fons vermell i la lletra negreta i de color groc per què sigui ben visible que està prestat.

____________________________________________________________
Dijous 28 de gener i Dimarts 2 de febrer 2021

PRÀCTICA 6 

I ara continuem explicant el full de “Control” el qual ja conté la definició de vores i colors i que el que es demana és la creació de les fórmules principals d’aquest exercici que es detallen a continuació i que ens permetran fer el procés de préstec dels llibres:
  • A la cel·la C5 cal posar un desplegable que mostri les dades dels títols dels llibres (rang B2:B228 de la taula “Llibres”).
CREAR UN DESPLEGABLE:




  • A la cel·les D5, D7, D8, D9, D10, D11 i D12 ha de fer una consulta de la dada que hi hagi a la cel·la C5 i ens mostri les dades que hi ha a la taula “Llibres”.
  •  A la cel·la D13, ha de consultar si el codi que apareix a la cel·la D5 existeix en el full d’”Arxiu”.Si existeix ens ha de dir “Prestat” i sinó existeix aquest codi ens ha de dir “Disponible”.
  • Aquesta mateixa cel·la D13 ha de tenir un format condicional que ens pinti la mateixa de vermell i que ens posi el text de color groc i negreta en cas de que el seu contingut sigui la paraula “Prestat” provinent de la fórmula anterior.
  • Aquest mateix format condicional el cal posar també a la cel·la D17
  • A la cel·la C18 repetirem el procés efectuat a la C5. En aquest cas, el desplegable ens mostrarà les dades dels alumnes que tenim en el rang E2:E24 del full “Alumnes”.
  • Les dades de les cel·les D18, D22, D23, D24, D25, D26, D27 i D28 aniran en funció del codi que triem en el desplegable de la cel·la C18 abans esmentada.
  • A la cel·la D19 ens ha de posar la data del dia actual per fórmula, en aquest videotutorial t'expliquem com fer-ho:
  • La cel·la D20 ens ha de dir quants préstecs li consten a l’alumne de la cel·la C18 en el full “Arxiu”.
  • A la Cel·la D21 ens ha de sortir un avís únicament si a la cel·la anterior D20 surt un valor superior a 5 préstecs.
  • A les cel·les G4 ha de reflectir el mateix valor que té la cel·la D5. La cel·la H4 ha de reflectir el mateix valor de la C5, la I5 ha de dir sempre “Prestat”, la J5 igual que la D19, la K4 igual que la D18, la L4 igual que la C18 i la M4 igual que la D28.
  • Dona-li un format adient a la taula perquè les dades es puguin visualitzar amb claredat (format data, format moneda, allà on correspongui).
  • El darrer full, Arxiu, observa’l i de moment no hi facis res.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dijous 4 i Dimarts 9 de febrer de 2021

PRÀCTICA 7
Ara crearem els automatismes per a fer els préstecs dels llibres. Es tracta de completar les fórmules de tal forma que la biblioteca sigui funcional. Farem dues macros i les associarem als dos botons que ja trobareu a la part superior del full “Control”.
Abans de fer les macros, llegeix amb atenció tot el que ha de fer cadascuna d’elles.
  •  Macro 1 li donarem el nom de “Arxiva” i servirà per a fer el préstec del llibre efectiu. Es tracta de provar l’acció prèviament de forma manual uns quants cops i després gravar aquesta acció en una macro. Aquesta acció consisteix en copiar el rang de dades G4:M4 del full “Control” i enganxar-lo al full “Arxiu” de tal forma que l’enganxat només enganxi els valors. Compte, prèviament a l’acció d’enganxar, caldria seleccionar la filera 2 del full “Arxiu” i inserir una línia, això farà que no trepitgem la dada anterior quan enganxem doncs la informació prèviament existent es desplaçarà avall i el seu lloc l’ocuparà les dades que enganxem. Un cop enganxada la informació, fer que ordeni el llistat d’aquest full pel codi de llibre (columna A) i que torni el cursor al full de “Control” a la cel·la C5 per poder triar un altre llibre. Aquesta macro la cal associar al botó que ja trobaràs creat que es diu “Botó de prestar”
  • Macro 2, l’anomenarem “Esborra” i el que farà és simplement, saltar del full de “Control” al full d’'Arxiu” i esborrar les dades a partir de la segona filera fins al final del full (o almenys fins a la filera 200, per exemple, i tornarà al full de control posant el focus del cursor a la cel·la C5. Aquesta macro la cal associar a l’altre botó que també trobaràs creat i que es diu “Botó d’esborrar”
AQUESTA PART POTSER JA L'HEU FETA, SI ÉS AIXÍ LA PODEU REPASSAR:
  • Ara anem al full dels “Alumnes” i a la columna N fem que ens mostri de cada alumne quants préstecs té actius (cal que ho facis amb una consulta a través del camp codi del full “Alumnes” i que el busqui al full “Arxiu”), quants cops hi apareix el nom de l’alumne i que ens retorni un recompte) Recordeu: CONTAR.SI 


  • En el mateix full ens ha de fer la multiplicació del preu unitari assignat a cada alumne i el nombre de total de préstecs que té cadascun.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Dijous 11 i Dimarts 16 de febrer de 2021

PRÀCTICA 8

L’associació vol saber quin és el perfil dels seus associats tenint en compte el districte postal d’on viuen, el sexe i les quantitats monetàries que han de pagar.

Per tant, es crearà un altre full que anomenarem “taula_dinàmica”, aquesta s’ha de basar en un nom de rang de dades. Per tant, abans de fer-la seleccioneu el rang E1:O24 del full “Alumnes”.

En el nou full creat, feu una taula dinàmica que reflecteixi les dades del nom de l’alumne, del codi postal i el sexe i que tingui en compte el nombre de préstecs i el preu total pagat.


Aquí us deixem un altre video un us explica com moure, copiar o eliminar una taula dinàmica:


Es poden fer variacions sobre la taula dinàmica per si es vol millorar. En aquest videotutorial que hem penjat hi ha diversos videos que van seguits i et poden ajudar.

-----------------------------------------------------------------------------------
Dijous 18  i dimarts 23 de febrer de 2020

PRÀCTICA 9

Per tenir la informació més visual de la nostra biblioteca necessitem tenir uns gràfics
que mostrin les dades dels nostres alumnes.

1a part:
  • Crea un altre full i anomeneu-lo “gràfics.
  •  Insereix un diagrama de columnes 3D on es mostrin els membres que té la família de cada alumne del centre.
  • Les dades s’han de mostrar en números reals de germans amb les etiquetes numèriques.
  • Posa al gràfic el títol “Unitats familiars”.
  • Formata les etiquetes de dades perquè mostrin un format diferent del predeterminat.
  • Fes que aquest gràfic aparegui al full “Gràfics”. Talla i enganxa si es necessari.
2a part:
  • Et trobaràs un full anomenat “Dades x gràfics” per a poder fer l’operativa d’aquest nou gràfic que es demana.
  • En aquest full de “Dades x gràfics” caldrà inserir un gràfic de sectors que mostri els préstecs diferenciats per sexe de l’alumne. Per fer-ho, hauràs de treballar les dades prèviament i diferenciar el total de dones i homes que hi ha amb préstecs en vigor a partir de les dades d’aquest full.
  • Posa a aquest gràfic el títol “Estudis dels préstecs per sexe”.
  • Insereix les etiquetes de dades que creguis que mostrin dades i percentatge.
  • Formata el gràfic com creguis convenient canviant-li l’aspecte inicial.


_______________________________________________________
Dijous 25 de febrer i Dimarts 2 de març de 2021

Lectura PROJECTE i realització a l'aula

Material per a la seva realització: 
___________________

Dijous 4 de març i Dimarts 9 de març de 2021

Realització PROJECTE a l'aula
____________________________________
Dijous 11 de març de 2021

EXAMEN 2N TRIIMESTRE _COMPETÈNCIA 6


Aquí tens la PROVA

BONA SORT!!!

_________________________________________________________

QUALIFICACIONS COMPETÈNCIA 6 -TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ NUMÈRICA



FELICITATS PER LA FEINA FETA!!
BONES VACANCES !!! ENS VEIEM A LA TORNADA!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada