1ER TRIMESTRE- COMPETÈNCIA 4

 Dimarts 22 i dijous 24 de setembre de 2020

- Presentació del curs i normativa de l'escola 

- Organitzem-nos!

1- Anem a la T 

2- Curs 2020-2021

3- COMPETIC3 MATI 

4-Obriu una carpeta amb el vostre nom i cognom en majúscula. Ex: MONTSE GARCIA

5- Creeu 3 subcarpetes: COMPETÈNCIA 4 , PROJECTE i RECURSOS 
per anar guardant els apunts, el material gràfic, sonor o audio-visual que haurem anat usant durant la competència )

Per tal de poder dur a terme el curs caldrà que tingueu un compte de Gmail exclusiu per aquest curs de COMPETIC. Tan bon punt comenci el curs cal que envieu un correu a cfaaranangles@gmail.com donant-vos a conèixer.

Farem una carpeta compartida de GOOGLE DRIVE del centre amb vosaltres. 
En aquest cas cal entrar al següent enllaç: 


Un cop haguem accedit a la carpeta compartida farem el mateix que hem fet en l'ordinador però en el google drive, d'aquesta manera podrem consultar, treballar i modificar les nostres pràctiques des de qualsevol lloc on ens trobem. Les passes que ens cal fer en aquest cas són:  

1-Obriu una carpeta amb el vostre nom i cognom en majúscula. Ex: MONTSE GARCIA

2- Creeu 3 subcarpetes: COMPETÈNCIA 4 , PROJECTE i RECURSOS per anar guardant els apunts, el material gràfic, sonor o audio-visual que haurem anat usant durant la competència )

Cal entregar les pràctiques definitives com a molt tard el dia 26 de novembre abans de les 14h. 
_______________________________________

TUTORIAL 

C4-Tractament de la informació escrita
Els continguts que ens toquen treballar aquest curs són els següents: 

________________________________________________________________________________
Material per treballar la competència 4: 





___________________________________________________________
Mòdul 4: Visualització de documents

Mòdul 7: Opcions avançades d’ortografia i gramàtica

Creació d'estils de lletra: 



Configuració de guions automàtics:



Posar vores personalitzades a les pàgines:



Aplicar format als paràgrafs:



PRÀCTICA 1:Preparació de l'Informe

Volem obrir un nou establiment a la ciutat. Abans de fer-ho ens hem d’assegurar que aquest nou repte tindrà èxit i, per tant, hem de fer un bon estudi de la ciutat on pretenem crear la nostra empresa. Ens han donat un petit estudi de la ciutat a mig preparar, que nosaltres haurem d’acabar de fer seguint unes pautes i fer un treball de camp per saber si és factible o no la possibilitat de la creació de la nostra empresa.

Obriu el document word per treballar amb el vostre programa de tractament d’informació escrita habitual i deseu-lo a la vostra carpeta amb el nom Pràctica1_preparaciódelinforme

Veureu que en el document ja hi ha l’estudi de la ciutat a mig preparar.

Treballareu sobre aquest document:

 FORMAT

• El text general del document ha de ser amb font Arial 12, justificat, i a la
portada cal inserir un Fontword / WordArt amb el títol “Estudi de la ciutat de
Reus”.

• Cal crear un estil anomenat P1 amb font Verdana, negreta, cursiva, mida 14 de
color taronja, basat en Títol 1/Encapçalament 1 que s’aplicarà als títols de
nivell 1.

• Cal crear un estil anomenat P2 amb font Verdana cursiva, mida 12 de color
blau, basat en Títol 2/ Encapçalament 2, que s’aplicarà als títols de nivell 2.

• El nivell 3 serà de l’estil Encapçalament 3 / títol 3 per defecte.

• Els marges de la pàgina han de ser 1,5 a dreta i esquerra i 2 cm a dalt i a baix.

• Ha d’haver-hi una vora a totes les pàgines (excepte a la portada) de color
negre amb una separació respecte del text de 1 en cada vora.

• L’apartat “Història” tindrà un tractament especial:

o Cada paràgraf tindrà un sagnat de primera línia d’1,25 cm.
o La separació entre paràgrafs ha de ser de 0,3 cm.
o L’interlineat ha de ser d’1,5 cm.
o Aplicar guions al text per tal que es faci la divisió automàtica de mots. També la podeu fer manual si voleu. 

Exemple de com ha de quedar la pràctica: Practica1_preparaciodel'informe
En cas de no poder-la obrir des de l'enllaç la podeu buscar a la T/ Curs2021/competic3 matí/ Montse Garcia/ Competència 4
__________________________________________________________________________________

Dimarts 29 de setembre i 1 octubre de 2020

Mòdul 5: Imatges i efectes

Inserir imatges amb llegenda automàtica amb numeració i descripció (índex d'imatges):L'índex d'imatges el tornarem a repassar més endavant.


Combinar imatge amb el text:


PRÀCTICA 2: IMATGES

Seguiu treballant amb el document word per treballar amb el vostre programa de tractament d’informació escrita habitual.

• S’han d’inserir les imatges proporcionades en el paràgraf adient segons el seu
nom.

• Les imatges han de portar una llegenda automàtica amb numeració i
descripció.

• Totes les imatges tenen àncora al paràgraf, ajustament de la pàgina i alineació
a la dreta. L’espaiat ha de ser de 0,5 respecte del text.

• Es poden reduir les mides si és convenient sense perdre la proporcionalitat de
la imatge.


En acabar d'introduir-hi les modificacions deseu-lo a la vostra
carpeta amb el nom Pràctica2 _imatges_preparaciódelinforme

____________________________________________________________________

Dimarts 6 i dijous 8 d'octubre de 2020

Mòdul 1: Funcions avançades de text

Introduir fórmules a taules: 




Personalitza capçaleres i peus pàgina: 


capçaleres i peus pàgina avançat: 


Repàs tabulacions:


PRÀCTICA 3: TAULES, CAPÇALERES I PEUS DE PÀGINA

Seguirem treballant amb el mateix document

TAULES

• A les taules estadístiques de la població, caldrà calcular la suma total de cada
columna mitjançant una fórmula.
• Cal centrar els títols de les primeres files i columnes, posar color de fons blau
clar i tipus de lletra Arial 14, en vermell i negreta.

 CAPÇALERA I PEU DE PÀGINA

• La numeració de les pàgines al peu serà del tipus pàgina X de Y, centrat. La
pàgina de la portada no portarà numeració.
• La capçalera ha de tenir alineació dreta amb el text “ Informe de la ciutat”.
• S’ha d’inserir el logotip donat a la capçalera alineat a l’esquerra.
• La capçalera no ha d’aparèixer a la portada.

En acabar d'introduir-hi les modificacions deseu-lo a la vostra
carpeta amb el nom Pràctica3_taulescapçaleresipeus_preparaciódelinforme


________________________________________________________________________________

Dimarts 13 i dijous 15 d'octubre de 2020

Mòdul 2: Marges i marcadors.

Aquest primer video és senzill però us ajudarà a profunditzar una mica més en l'ús dels marges....

Aquest segon video us explica com insertar marcadors i navegar usant-los: 



Referències creuades a diferents tipus d'elements:



Mòdul 3: Creació d’índex: una altra manera de referenciar els nivells dels títols...interessant!


Mòdul 10: Hipervincles


Protecció de documents amb contrasenya:


Protegir parts del document





Salts de pàgina i secció:


Una mica més:


Diferents capçaleres i peus de pàgina:



PRÀCTICA 4
Recordeu que seguirem treballant sobre el mateix document:

SECCIONS I SALTS DE PÀGINA

• Després de la portada hi ha d’haver un salt de pàgina.

• L’apartat “Museus” estarà en una pàgina independent, en format horitzontal i
en doble columna amb línia de separació.

• Aquest apartat estarà protegit contra escriptura amb la contrasenya “12345”.

• Aquesta pàgina portarà la capçalera “Museus” centrada i sense numeració de
pàgina.


 ENLLAÇOS I ÍNDEX

• A la portada, sota el títol de l’informe hi ha d’haver un índex de continguts
automàtic, protegit contra canvis manuals i fins a un nivell 3.

• Al final del document cal crear un índex d’il·lustracions o imatges.

• Haureu de fer una cerca dels personatges cèlebres a l’apartat Patrimoni i fer
enllaços a pàgines d’Internet on expliquin la seva biografia.
 Antoni Gaudí
 Marià Fortuny
 Joan Rebull
 Joan Prim

• Caldrà crear 5 marcadors als apartats indicats amb els textos :
 
Història de la pàgina 2  marcador amb el nom història
 
Patrimoni de la pàgina 5  marcador amb el nom patrimoni
 
Modernista de la pàgina 6  marcador amb el nom modernista
 
Cultural de la pàgina 8  marcador amb el nom cultural
 
Festivals de la pàgina 12  marcador amb el nom festival

Una vegada creats, haureu de fer que cada paraula clau del final del document
enviï al seu apartat. 

En acabar d'introduir-hi les modificacions deseu-lo a la vostra
carpeta amb el nom Pràctica4_saltsseccionsenllaçosindex_preparaciódelinforme

___________________________________________________________________________

Dimarts 20 i dijous 22 d'octubre de 2020

Mòdul 6: Modificació de preferències
Gràfiques:
PRÀCTICA 5
Obrim el document sobre el qual hem estat treballant aquests dies:

PROTECCIONS
• Les 2 taules han d’estar protegides perquè no es puguin canviar les dades
donades.
• El document també estarà protegit amb contrasenya d’obertura, la
contrasenya ha de ser “12345”.

 GRÀFIQUES
• S’ha de crear una gràfica de columna sota la primera taula amb les dades
comparant Reus i el Baix Camp, i modificar els colors per defecte de les
columnes.
• Cal modificar la gràfica i convertir-la en 3D. Afegiu-li el títol “Població per
grups edats”.

 DESAMENT
• Deseu l’arxiu acabat amb el nom: estudi_nomcomplet i envieu-lo o deseu-lo
on us indiqui el vostre tutor o tutora.

Document d'exemple:Estudi_Garcia_Roca_Montse

__________________________________________________________________________________

Dimarts 27 i dijous 29 d'octubre de 2020

Mòdul 8: Correspondència de correu

Combinació de correspondència:



PRÀCTICA 6

Una vegada hem vist que la nostra empresa és viable segons les condicions de la ciutat ara hem de donar-la a conèixer i fer-ne difusió.

► Convidem a les associacions de veïns
 
COMBINACIÓ

• Creeu una combinació de correspondència a la carta donada amb les dades de les associacions que han de rebre la informació. Els camps a combinar dels destinataris han de ser:

 Nom de l’associació
 Adreça
 Codi postal – Població

• Com a remitent ha d’aparèixer la nostra adreça:

 Taller Artístic – Cultural ArtVall
 Adreça: C/ Sant Lluís, 26
 Codi postal – Ciutat: 43202 Reus

• Deseu la carta amb els camps combinats amb el nom:
cognom_carta_combinada.

• Deseu en PDF les cartes resultants de la combinació amb el nom:
cognom_cartes_definitives.

• Envieu els dos arxius a cfaaranangles@gmail.com
_____________________________________________________________________

Dimarts 3 i dijous 5 de novembre de 2020

Mòdul 9: Formularis electrònics



PRÀCTICA 7

FORMULARI (opció Word)

Ompliu el document donat amb un formulari que contingui els següents camps:

 Data  Camp de text – Tipus data

 Logotip de l’associació -  Botó d’imatge

 Nom de l’associació de veïns  Quadre de text – Tipus text normal

 NIF de l’associació  Quadre de text – Tipus text normal

 Adreça  Quadre de text – Tipus text normal

 Adreça electrònica  Quadre de text – Tipus text normal

 Número de telèfon  Quadre de text – Tipus text normal

 Nom de la persona de contacte  Quadre de text – Tipus text normal

 Vindrà acompanyat?  2 caselles de selecció (Sí – No)

 Quantes persones hi assistiran?  Quadre de text – Tipus text normal

 Freqüència de les reunions  Quadre combinat amb les opcions:

• Setmanal
• Quinzenal
• Mensual
• Trimestral
• Semestral

Número de persones inscrites a l'Associació - Quadre de text - Tipus text Normal

Reviseu bé els documents resultants. Us agrada el resultat final? Hi ha alguna cosa que podríeu afegir-hi o que voldríeu millorar-hi?
Un cop estigueu satisfets amb el resultat, deseu-lo a la carpeta que us indiqui el docent.



Un afegitó, mireu aquest vídeo per tal de conèixer i poder usar el control de canvis en els nostres documents: 

_____________________

Dimarts 10 i dijous 12 de novembre de 2020
Lectura projecte a l'aula i inici d'elaboració / acabament de pràctiques.

Materials de treball:
_________________________________________________
Dimarts 17 i dijous 19 de novembre de 2020
Confecció del projecte.
Acabament de pràctiques.
___________________________
Dimarts 24 i dijous 26 de novembre de 2020




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada